Televizorul a încetat de ceva timp să mai fie doar un monitor ce redă imaginile canalelor TV. Datorită progresului tehnologic evident, micul ecran a devenit inteligent, fiind capabil să redea conținutul preferat al serviciilor de streaming (Netflix, YouTube, HBO GO etc.) și să se conecteze wireless la rețea. Dacă toate aceste lucruri ți se par futuriste, pregătește-te pentru cele care sunt în viitorul apropiat, unele dintre ele chiar în prezent.

Prima dintre ele este HDR sau High Dinamic Range. Acesta poate fi considerat un profil de imagine care poate afișa mai multe culori și mai multe grade de luminozitate, oferind o filmelor și jocurilor capacitatea de a fișa cadre mult mai apropiate de realitate.

HDR-ul a explodat în popularitate în ultimul an, fiind deja promovat în aplicațiile de streaming, dar și în jocurile specifice consolelor PlayStation și Xbox. Următorul pas este ca televiziunile să emită în formatul promovat de către producători. La fel ca trecerea de la SD la HD, trecerea la HDR ar trebui să fie următorul capitol al evoluției televiziunii.

Încercarea de a obține imagini cât mai fidele realității ține foarte mult de costurile de producție raportate la costurile de vânzare. Astfel, pe piață găsim televizoare ce implementează diferite tehnologii de afișare a imaginilor. Cum aminteam mai sus, ecranele de tip “plasma” au dispărut de mult timp, deși numele dăinuie și astăzi, însemnând în cultura populară autohtonă “televizor cu ecran plat”. În același fel s-a întâmplat și adoptarea termenului “adidas/adidași” ca orice pantof sport.

În funcție de preț, întâlnim în continuare televizoare cu tehnologii LCD IPS (cu unghiuri largi de vizualizare, dar fără un contrast spectaculos) și OLED (unghiuri largi de vizualizare, contrast foarte bun, saturație excelentă a culorilor, însă cu o luminozitate ce poate dezamăgi anumiți consumatori).

Noi tehnologii precum QLED (quantum dot LED), dezvoltate de Samsung, vin să rezolve problemele celor mai pretențioși consumatori de multimedia și gaming. Din păcate însă, tehnologia se află la început, motiv pentru care prețurile sunt în continuare mari.

Vestea bună este că astfel de tehnologii evoluează foarte rapid și ne putem aștepta la o coborâre rapidă a prețurilor.

La final, vă las cu un sfat util: perioada de final de an este cea mai bună pentru a achiziționa un televizor, întrucât producătorii lansează noi modele la CES, eveniment ce se ține în prima săptămână a lunii ianuarie. Dacă nu sunteți ahtiați după cele mai noi tehnologii și nu vreți să dați o căruță de bani pe următorul televizor, acum e bine să aruncați o privire pe magazinele ce vând televizoare online.